Online komunity

Jiný název pro online komunitu zní virtuální komunita. Její členové spolu nekomunikují přímo, nýbrž k tomu využívají jiné prostředky, jako jsou sociální sítě, e-maily či telefony. Vedou je k tomu různé důvody, ať už sociální či profesní. Většina členů podobných komunit si projde několika fázemi. Z pozorovatele dění se stává nováček, který je do komunity připuštěn, jeho pozice se postupem času upevňuje a stává se plně uznávaným členem komunity.

komunita

Lidé v dané komunitě mívají podobné zájmy, sdílejí své zkušenosti a názory. Problém nastává tehdy, pokud člověk už není schopen fungovat jinak než v rámci této komunity. Zde se může schovat před svými skutečnými problémy, být vlastně tím kým by chtěl být a stává se tak závislým na tomto způsobu života.

Výzkum za pomoci online komunit
                Firmy začaly využívat online komunit pro získávání názorů a zpětných vazeb na určité produkty či témata. Tato výzkumná metoda se těší stále větší oblibě. Firma si vybere komunitu, jejíž členové splňují určité předpoklady, a na ní pak testují své nové produkty, účinnost reklamy či na základě výsledků posouvají vývoj své firmy vpřed. Tato metoda je velmi výhodná zejména ve fázi budování firmy či vzniku nových firemních strategií. Příkladem firmy, která online komunitu s úspěchem využívá je Starbucks. Ten realizoval již více jak 50 nápadů, které vzešly právě od zákazníků.

wifi

Jak online komunitu založit a úspěšně ji využít?
Pokud jste majitelem nějaké značky či firmy, je dobré mít i online komunitu, která s ní bude propojena. Tato komunita Vám bude dávat zpětnou vazbu, jak zlepšovat služby, produkty či marketing. Na co si dát pozor? Nemyslete si, že online komunita bude fungovat sama o sobě, naopak bude vyžadovat někoho, kdo bude diskuzi udržovat živou a především věcnou. Nezapomeňte na připomínky a nápady členů komunity reagovat, jen tak pro vás bude přínosem a zákazník bude vědět, že si jeho názoru ceníte a přemýšlíte o něm.