V čem spočívá správa ppc kampaní
Jednou z marketingových strategií, které se používají především u internetových obchodů, je i takzvané PPC, tedy pay-per-click. Jedná se o systém, kdy firma dostane určitou drobnou částku pokaždé, když někdo klikne na určitou její reklamu. To samozřejmě může velmi snadno přinést peníze, ovšem pouze tehdy, pokud je vše správně provedeno.
Jednou z věcí, které jsou pro úspěšnost důležité, je i dobrá správa PPC kampaní. Ta je dokonce důležitější, než si mnoho lidí myslí. Bez ní totiž nedosáhneme ani zdaleka takového úspěchu, a tato metoda tedy pro nás nebude tak efektivní, jak by mohla být. Ovšem, jak již bylo řečeno, je nutné ji spravovat dobře. Co to ale konkrétně znamená?
V první řadě je to sledování trendů. Je potřeba neustále zjišťovat, které webové stránky jsou naší cílovou skupinou nejčastěji navštěvovány, a právě na ně umisťovat ony reklamy. To však není tak snadné, neboť trendy se mnohdy poměrně rychle mění, a není tak snadné na ně pružně reagovat, zvláště když si pokaždé musíme na daném webu koupit právo tam svou reklamu umístit.
Dále musí zajišťovat, že ony reklamy skutečně přitahují pozornost lidí a je na ně klikáno. Je tedy nutné přicházet pravidelně s novým designem. Cílem správy je pak odhadnout správný čas, kdy vypustit nový typ, neboť ten starý se již okoukal, a také zajistit, aby byl včas k dispozici.
Patří sem také odebírání reklam z webů, na kterých již není tak profitabilní. Bylo by totiž zbytečné ji zde mít a platit za její umístění, když nám nepřináší žádné peníze. Z ekonomického hlediska je to naprosto nevýhodné, a žádnému podnikateli by se to nemělo stát.
V neposlední řadě pak musí mít přehled o tom, kolik tyto kampaně skutečně vydělávají, a jaké jsou náklady na ně. Z těchto údajů pak sestavuje správce pravidelný výkaz, který předkládá řediteli či vlastníkům firmy. Ti na jeho podkladě rozhodnou o tom, zda s touto kampaní i nadále pokračovat, nebo zda je nutné ji nějakým způsobem změnit.